GAMIFICATION

GAMIFICATION – LEARNING BY DOING

Vores Gamification programmer fokuserer på “learning by doing”, at udvikle nye færdigheder og forandring af adfærd. Ved at placere deltagerne i et anderledes miljø, i en sjov men relevant atmosfære, opdager deltagerne nye sider af sig selv, får nye teknikker og færdigheder, der direkte kan benyttes i jobbet.

HVORFOR

I modsætning til kurser, der typisk består af en meget stor del detaljeret indhold, leveret i stil med det velkendte klasselokale, er vores Gamification kurser fyldt med energi, entusiasme og power! Der fokuseres på en helt anden måde at påvirke deltagerne til indlæring, færdigheder og forandring. Målet med at blive trænet på nye færdigheder er ofte, at de gerne skal tages i brug med det samme. Med Gamification leverer vi indholdet først, og så er der rig mulighed for at tage det i brug efterfølgende.

HVORDAN

Alle vores koncepter er udviklet med henblik på, at vores deltagere skaber permanente, effektive forandringer i deres adfærd/resultater. Dette gennem forståelse for de konsekvenser deres beslutninger har, og ved at tage ansvar for dem.

 

Den mest powerfulde oplevelse kommer i debriefingen når oplevelserne relateres til deltagernes hverdag. De ser, oplever og forstår hvordan deres adfærd har direkte indflydelse på deres performance og resultater, samt hvordan de selv har ansvaret for, at skabe positiv indflydelse.

UDBYTTE

Erfaring er den bedste læremester. På jobbet kan det være dyrt at lære af vores fejltagelser, men i et Experiential Learning univers kan kursisterne lære af deres fejl og i lige så høj grad af deres succeser, uden risiko. Det er derfor at Gamification er så effektivt!

 

Udbyttet vil bl.a. være følgende:

 

  • At skabe engagement
  • At sætte ild i en proces der er ved at brænde ud!
  • At forankre læring og nye strategier
  • At opleve egne stærke sider og udviklingsområder
  • At blive bedre til at hjælpe andre med at træffe beslutninger
  • At opnå en mere effektiv og målrettet kommunikation

Mål med seminar: At sikre budskabet forankres hos den enkelte

Metoder: Foredrag, øvelser, gruppearbejde, refleksion og aktiviteter

Varighed: 3 timer – 1 dag